Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

torsdag 10 februari 2011

Inskolning

Blivande dagiskompis Matilda & Alice på homeparty




Den här veckan skulle vi skola in lilla Alice på dagis.. förlåt Förskolan Änglamark. Men vi har varit hemma istället med febersjuk tjej. Igår fick vi ta oss in till staden för ett besök hos goa Dr. Abbas. Mamman, jag alltså, tyckte att lilltjejen hade svårt med andningen på natten, det var nåt som inte stämde helt enkelt. Jag hade mina aningar & tyvärr fick jag rätt, efter att sköterskan svabbat lätt i Alice mun med "tops" så fick veta efter bara 5 minuter att det var halsfluss. Sen var väntan på Apoteket längre.. tydligen blandar dom till penicillinet på plats! Hmm.. undrar vad dom gör egentligen? Mortlar ihop konstiga grejer till en röra för att sedan koka ihop detta i en rykande kittel, kyla & hälla upp det i sen där gammal brun apoteks glasflaska! Ja så gick mina fantasier när jag satt på en bänk & desperat försökte underhålla -läs sjunga, för en trött & hängig tjej.


Till slut kunde vi åka hem (efter ett stopp på Princess Konditori för inhandling av vad jag ansåg mig vara värd, mini semlor, pappan fick en oxå!) & påbörja kuren. 48 timmar, sen smittar det inte längre, så snart kommer vi tillbaks vänner!


2 kommentarer:

  1. Det gör ju rackarns ont!! Men det är bra pencelin verkar ju nästan direkt efter första dosen..
    Hör av er när ni är piggelin..Resten av familjen slapp magsjukan..pepparpeppar..
    Kramar..

    SvaraRadera
  2. Stackars liten!! Själv har jag den stora killen här hemma ordentligt sjuk så imorn ska jag vabba för första gången. Hoppas vi kan ses snart. Nästa vecka jobbar jag bara tisdag o sen helgen. Kramar till er!

    SvaraRadera