Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

måndag 12 december 2011

*Glöggfika anno 2011*

Saffrankaka med äppel & mandelmassa



Lakritskola & Chokladknäck

Pepparkaksmuffins




Nya underbara vita kaffekoppar- I love!

Choklad tryffél

Saffransbullar














Vår årliga glöggfika gick av stapeln på nobeldagen....eller ja min namnsdag!! *blink blink*
Mor i huset hade knådat & kokat ihop olika gottesaker som avnjöts tillsammans med många fina vänner, några barn & värmande glögg! Jag försöker förnya mig från år till år så bland det nya fanns lakritskola- chokladknäck- små ostfyllda krustader- en ljuvlig äppelkaka med saffran i (ja den heter faktiskt så!)!!
Far i huset hade pyntat ute med marchaller & brinnande eldkorg för att riktigt välkomna våra gäster. När faten var tömda & kopparna diskade så konstaterade vi att det blev en mycket lyckad glöggfika- tack alla ni som förgyllde den!

2 kommentarer:

  1. Halloj vännen! Vi har piggat till oss bara Verabus som är lite snorig fortfarande. På onsdag ska vi kolla på Jack´s Luciatåg, sen ska jag fort som attans iväg på julbord med jobbet. efter att fått tacka nej till julfesten så bara måste jag ju nyttja detta:) Därimot har jag ett annat förslag att jag kommer ut till dig på torsdag efter sex?!
    Kramen! jag har ju en lite julklapp til er som jag skulle ha gett till er lördags:)

    SvaraRadera
  2. Men gud så mysigt och fint! Här missade man något vill jag lov ;)

    SvaraRadera