Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

torsdag 5 maj 2011

Nya tider! Härliga tider...




Tidigare ikväll när jag skulle natta sötnosen så tänkte jag, nu kör vi! Vi har sedan hon föddes, i princip, suttit i gungstolen på hennes rum & gungat henne tills hon somnat. Pappan brukar även få gå runt, runt med henne i famnen.
På dagis när hon sover efter lunch så går hon & lägger sig på en madrass på golvet med kudde & filt & somnar bara sådär!!!
Så ikväll tog jag min sista energi & la jag henne i sin spjälsäng efter lite mys, gissa om fröken blev arg- detta godtogs icke! Hon for upp & började gråta. Jag satte mig på en liten stol bredvid hennes säng så hon kunde se mig hela tiden. Hon grät inte hysteriskt, tilläggas ska oxå att hon var ganska trött. Det tog kanske 30-40 minuter, svårt att säga för jag hade ingen klocka & tiden går vääääldigt sakta när man sitter där, men sen la hon sig ned & somna!!!
Nu gäller det bara att hålla i detta varje kväll... sov gott mitt hjärta- mamma älskar dig oändligt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar