Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

onsdag 30 mars 2011

Det tog en stund men nu är jag igång






Jag har börjat skrapa bort den vackra heltäckningsmattan i våran trapp upp till övervåningen! När vi flyttade hit så sa jag att det var det första jag skulle ta tag i... till mitt försvar så var jag gravid & annan renovering kom emellan... visst var det så eller jo så minns jag det i alla fall men bättre sent än aldrig eller hur!? Om någon har några bra tips eller råd att komma med så ös på bara. Även när det gäller vilken färg ni tycker skulle passa för vi ska slipa & måla så småningom... nu känns det långt tills dess men jag tar ett steg i taget!

2 kommentarer:

  1. Hejja!!hejja! Det är pisstråkigt rent ut sagt.. Har ni en färskrapa er den kanon att dra med det sista för att få en jämn yta innan slipningen..
    Kramar..

    SvaraRadera
  2. hejsan, svea sa direkt att det är hos Alice när hon såg dig i trappan ;)tyckte jag var lite kul. lycka till med trappen, ha en trevlig helg, kram Malin

    SvaraRadera