Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

måndag 13 februari 2012

Sjukskriven & lunchdate

Jättefint salladsbord med färsk frukt & annat gott

Fina May vännen som bjöd på lunch  

Syns min trötthet?!!?

Dagens belöning

En kaffemugg fylld med mjukglass!

Idag har jag varit inne på jobbet för att plocka ihop lite saker på mitt rum, lämna intyg på sjukskrivningen & tjata lite med kollegor. Sedan bjöd min fina kollega May mig på lunch på Kastrullhäxan. Kan verkligen rekommendera maten! Jättefräscht salladsbord med mycket att välja bland & färsk frukter & nötter. Lunchrätterna består av husmanskost. Vi åt stekt abborre med persiljesmörsås men jag kunde inte låta bli att smaka på en raggmunk som var så där krispig, tunn & god som den ska va! Dom har även catering som M & jag bjöds på ett bröllop, då var det Italiensk buffé to die for!
May & jag pratade om lördagens Schlager omgång. Jag orkade inte sitta uppe & titta denna gång men kunde inte låta bli att slå på tv:n i sovrummet för att ändå lyssna.... vi var rörande överens om att David Lindgren var klart bäst! Halva nöjet är ju att diskutera låtarna, kläderna & deras framträden.
Efter lunch & jobb blev det ett besök här för dom obligatoriska värmeljusen he he he. Efter att fått en hel del uträttat trots min konstanta & övermannande trötthet & idag ryggont på det, så kände jag mig värd en belöning som bestod av mjukglass grande! Man skäms nästan lite när dom endast vill ynka 5 kronor för den!! Att den sen är en av dom godaste jag smakat gör inte saken sämre!

1 kommentar:

  1. Men vad "skönt" att du blev sjukskriven! Maten ser super ut! Kramar!

    SvaraRadera