Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

lördag 18 februari 2012

Smakråd, tack!

Skir till Alice

Alice fynd

Speldosa till bebis

Korg till bebis

Jag satte nästan kaffet i halsen när jag läste Linas blogg & insåg att det var loppis på gång i kulturhuset inne i staden som startade 25 minuter senare!! Eftersom jag absolut inte kan el får stressa just nu så hjälpte M snällt till så Alice & jag kunde komma iväg a.s.p! Vi landade faktiskt prick 10 & kunde konstatera att det var proppfullt med loppis bord, mest barnkläder. Vi gjorde några riktiga fynd, Alice fastnade för en håv men fingrade även på några dinos & plast ormar. Hon har blivit en riktig loppisräv hon me, tösen min!
Själv gjorde jag stor fyndet i en korg på hjul till bebis, har förvisso en som vi använde till A när hon var nyfödd men den här var sååå fin & på hjul dessutom smidigt till våren när vi kan vara ute på altan däcket igen & njuta & bara rulla ut bebis i korgen då!
Kom igen nu! Jag behöver smakråd- ska vi måla korgen vit??

7 kommentarer:

  1. Hehe.. åjo du är rätt duktig på att ha loppiskoll du också! Jag säger måla! Och absolut kommmer jag ut på kaffe imorgon. Tid?
    Kramen och absolut håller vi tummarna till fabro Ranelid;)

    SvaraRadera
  2. Åh, en sån korg hade vi till knut oxå, fast vi lånade bara våran...Dock något ostadig när Eri skulle spana över kanten o kika på den sussande lillebrodern...Den skulle nog vara jätte fin i vitt!

    SvaraRadera
  3. Far & Mor i Stockholm har problem med sin dator...men la sin röst på omålad! Dom hade oxå fyndat på loppis idag....he he...äpplet faller inte långt!

    SvaraRadera
  4. 11.15 låter bra! Vet inte om vi måste in till Eksjö imorgon med Nick han är fortfarande febrig och inte piggis. Det är ju faktiskt 10:e dagen med feber imorgon isåfall. Men jag ringer i mön.. Vi behöver också något till matsalen så jag är ju med på jakt efter skåp:)

    SvaraRadera
  5. å precis en sån korg hade vi till lilla g, älskade att ha henne i den så jag fällde en tår när jag insåg att hon var för stor ;)
    väldigt fina fynd. jag röstar på omålad men det är väl mest min lathet som talar;) blir fint hur du än gör.
    ta haand om er o hoppas du kan ta det lugnt o njuta nu på slutspurten. kram fru qvist

    SvaraRadera
  6. En del har lite problem med att kommentera här på bloggen så jag åter rapporterar deras röster!
    Fab5 säger så här: Röstar på omålad konstigt nog....kändes så fin & mer genuint gammaldax med den ursprungliga rottingen!!!!

    SvaraRadera
  7. Kenth har skickat en länk till en blogg:

    Låt den vara, d v s behåll korgen som den är, inte måla.

    Blogg: MALINS HEMLÄNGTAN
    Inlägg: Smakråd, tack!
    Länk: http://malinshemlangtan.blogspot.com/2012/02/smakrad-tack.html

    SvaraRadera