Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

torsdag 23 februari 2012

En segrare

Moderskärlek



Igår fick jag äran att fika med Vincent- Höglandets allra första bebis 2012! Och hans stolta mamma SofieEn rejäl & glad kille som jag & bebis kommer att få se mycket av när vi ska gå på babysång & babysim tillsammans & alla fikor där emellan! Sist var det våra "ettor" Alice & Milo som följdes åt på alla aktiviteter, kul att vi får göra det igen tillsammans! Vi fikade på varsin baguette som gjordes på beställning & var super smaskig! På Elsies Konditori är det ofta knök fyllt, som igår, men vi lyckades sno åt oss en lugnare plats med sköna fåtöljer. En tanke- vad fort man glömmer hur man ska lyfta upp en bebis, jag skulle gosa lite med Vincent & skulle lyfta upp honom ur Sofies famn men det slutade med att Sofie fick lägga över honom i min famn. Hade oxå glömt hur ont man får i axeln efter bara en liten stund i ställningen på fotot. Men mysigt!!

30 kronor & finns här

Efter fikat skulle jag handla lite mat & i alla affärer även matbutiker pågår just nu den årliga bokrean. Så jag slängde ett getöga på vägen in & hittade en bok till Alice.
Har jagat böcker till henne om just ämnet att få ett syskon. För det första så är utbudet tunt. Och av dom få som finns så är en del riktade till lite äldre barn. Har lånat två bra på biblioteket men den här blev direkt en favorit & jag tror att jag & M har läst den bortåt 10 gånger redan!!
Sen passade jag på att skaffa ett nytt minneskort till kameran så nu kan vi fota loss utan begränsning när bebis kommer!! Min mentala *to do list* inför bebis ankomst har krympt en hel del dom senaste dagarna men fylls på i nästan lika snabb takt.... men det känns som det allra viktigaste har prickats av, tror jag.... *bomp* fick jag en rejäl kick från bebis! Nu ska jag hänga lite bebistvätt & krypa till kojs. Godnatt!

ps. vad det stormade ute inatt!! Jag trodde nästan att skogens alla träd skulle ramla över vårt hus, nu är den risken i stort sett obefintlig, men läskigt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar