Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

fredag 9 mars 2012

Noll åtta??!


Gigliola Cinquetti - Non Ho L'Età - Eurovision Song Contest Winner 1964

Jag bara ÄLSKAR den här sången! Satt & sökte lite på YouTube & fann detta klipp som jag lyssnat till mången gång! Kom & tänka på en rolig sak som jag var med om för några år sedan. Jag var på en tur skiva i skogen utanför Nässjö, hemma hos en tjej i turen (arbetskamraterna). Vi var ett härligt & glatt gäng som åt & drack & hade det väldigt mysigt. Sen var det dags för lekar....vi blev indelade i lag. En i laget fick hörlurar på sig, i lurarna spelades en sång som man skulle nynna för övriga i laget & dom skulle gissa låt titeln. När det var min tur med lurarna så kom den här sången! Lätt, tänkte jag, jag kan den här låten. Så jag började nynna melodin & "sjunga" lite på refrängen, till saken hör, att jag inte kunde höra mig själv, alls. Jag tyckte att jag var SUPER TYDLIG. Men när sången var slut var mina kollegors enda gissning: Noll åtta?? VA!??!! Ha ha ha! Glömmer aldrig detta & samtidigt som jag står & nynnar kommer M för att hämta mig, han fick sig ett gott skratt han med!
Vissa förstår sig inte på bra musik, så är det bara. *blink blink*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar