Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

fredag 25 maj 2012

Rapport från Dubrovnik


Nu börjar det dra ihop sig- nästa helg är Astrids dop! Igår var prästen Per Walett här hemma & vi gick igenom programmet & det känns jättebra. Det kommer bli så fint! Per är en klippa, han är mycket trevlig & lättsam, han verkar även på Alice dagis så hon kommer känna igen honom i kyrkan & han sitter i styrelsen på dagis som jag just blivit invald i så Astrid & jag var på ett första möte i veckan.
Tillbaka till dopet. Jag ser framemot det, jag riktigt längtar! I veckan köpte jag en jättefin prickig klänning med en tunt rosa skärp till som jag skall ha på dopet, nu är det bara pappan kvar, tjejerna har sina söta outfits klara. Nu ber vi till alla väder gudar att det inte regnar & är 10 grader den dagen....pratade precis med min vän Josefin som är i Dubrovnik där dom har växlade molnighet. Jag frågade om man fick säga att man är trött på värmen?! Jag menar det inte riktigt men jag är tung i huvudet idag, visst blir man ganska mör?! Det fick man sa hon, innan vi sa, Bog! Do viđenja! (Hejdå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar