Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

söndag 25 december 2011

*God Jul*


Julefriden har lagt sig över Målen.... & idag har vi tagit dagen som den kommit. Mamman fick sovmorgon & efter en god frukost så tog vi en promenad för att leta efter pinnar som jag behövde stötta upp amaryllisen med! Bonus var att vi fick hälsa på hästarna, tyckte Alice!! Men det var en lerig väg vi vandrade på & nu är det inte mycket snö kvar. Vi som hade laddat för pulka & kälkåkning under ledigheten. Men Alice han i alla fall med att åka stjärtlapp i stora backen på dagis, fröken var väldigt imponerad av hennes mod!! Alice hade bara skrattat & velat åka mer mer mer!
Ikväll har vi har sett vår konung tala & stjärnorna på slottet så nu väntar en god kvälls smörgås med rom, lök & creme fraiche & så håller vi tummarna för att stormen drar förbi snart & att vi får behålla strömmen den här gången.....
God fortsättning önskar vi alla & en var!

1 kommentar:

  1. Halloj! Jag och Tompa har nya mob nu men min telefonbok har försvunnit! Så jag tar gärna emot ett litet sms så jag får ditt mob nr igen! ja en fika måste det bli! jag jobbar denna veckan...
    Kramar!

    SvaraRadera