Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

måndag 23 april 2012

Dagens promenad




Var underbart skön! Nu känns det som om vädret vänder igen & våren kommer "tillbaks". Solen kom fram när vi nästan var hemma igen & jag blev riktigt varm. Alice pekade ut pölar & vatten som forsar fram i "nya" bäckar överallt sen ville hon prompt plocka blommor så vi fick med oss lite färska vitsippor in, tråkigt bara att dom blommar över väldans fort. Astrid sov väldigt gott i vagnen så hon fick stå kvar ute & sova klart, eller ja, jag får ta in vagnen & plocka upp & väcka henne annars vete sjutton hur länge hon skulle sova... där är dom oxå väldigt lika Alice & hon. Alice sov väldigt bra & länge ute i vagnen under hela min mamma ledighet.
Imorgon blir det dagis för hela slanten & jag skall tvätta, mangla & stryka om jag får lite tid över mellan amningspassen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar