Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

fredag 6 juli 2012

Dagens middag & semester




Mmmh var betyget på dagens middag! Jag köpte blandfärs när jag passerade stan & funderade lite på vad jag skulle hitta på. Det är så himla kul att laga mat när man har tid att planera & fundera lite innan. I alla fulla fall så hade jag i röd pesto som Fru Q tipsat mig om & färska örter från trädgården. Ett ägg för att binda ihop färsen & lite kryddor bl.a. ett supergott & starkt paprikapulver som mamma köpt med sig hem till mig från utlandet. Stekte biffar & slog på grädde.
Serverade med ris (glasnudlar till mig) & sallad.

Idag gick M p semester så han firade med en semester öl! Nu ska vi hitta på massor av skojs & njuta. Såå himla nice. Trevlig helg på er.


3 kommentarer:

  1. Dansa Pausa Dansa Pausa!!! Treeeeevlig Semester!!

    SvaraRadera
  2. kolla: aklejatrend.blogg.se
    kolla hennes brudbuketter o dukningar.. jättefina!!!

    SvaraRadera