Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

tisdag 10 juli 2012

Det doftar av fläder i huset!



Astrids långa svarta fransar får en lätt på fall!




Eller som M sa- det luktar kattpiss i källaren....hmm....ja just det grytan med det som skall bli flädersaft står nere i källaren! Förra året gjorde jag svartvin bärssylt & rödavin bärsgelé för första gången & i år har jag hittills prövat på att göra rabarbersaft (som enligt uppgift oxå funkar bra som groggvirke) & nu flädersaft. Det är inte utan att jag känner mig lite nöjd med mig själv. Har även svängt ihop en mer än väl godkänd rabarber chutney härom året. Det är inte klokt hur skogarna & våra marker är proppfulla med skatter som blir till stor glädje i vårat kök!

Vi kramade lite extra på Astrid igår som blev 4 månader! Sötnosen är så full av liv! Hon är en hårsmån från att vända sig från rygg till mage....vill helst stå upp i knäet & kör gärna in hela näven i munnen. Glad som en lärka, vaknar leendes & får mitt mamma hjärta att slå några extra lycko volter! Idag var vi på BVC & hon växer & frodas- 5638 gram & 61 cm lång. Nu sover båda våra änglar & vi sitter & funderar på vart tog "Morden i Midsomer" vägen??!
Tjingeling.

1 kommentar: