Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

torsdag 9 augusti 2012

Fem månader!




Idag blev Astrid 5 månader! Herre jisses vart tar tiden vägen?! Försöker trösta mig med att sommaren alltid försvinner i ett nafs & att nu kommer tiden gå lite långsammare....eeh...säg inte emot mig, det är allt jag har! I alla fulla fall så är vi välsignade med en strålande glad liten tjej! Astrid påminner så mycket om Alice på det sättet. Snälla bebisar. Nöjda, glada & sover väldigt bra nattetid. Vi ska på fem månaders kontroll nästa vecka så jag vet inte hur mycket hon växt denna månad men jag kan rapportera att två tänder är på väg fram i underkäken så det dreglas & bits på det mesta här hemma. Hon sitter väldigt bra med stöd -lite träning så sitter hon nog själv snart! Vi håller som bäst på med smak portioner men hon vill allra helst smaka från min tallrik. Potatismos, blomkålsmos, creme fraiche slinker lätt ner. Funderar på att sluta helt med köpe barnmat...
Nej nu ska jag bära upp lillan som sover så gott i vagnen & försöka få lite skönhet sömn även jag..... Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Pluttan va stor hon ser ut!! Så fin!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar. Så kul att kika in här hos dig! Så fina sessor du har! Underbara! Håller med om att tiden rusar iväg!!
    Kramar

    SvaraRadera