Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

fredag 20 januari 2012

Kalas & ny säng

Vänner ♥ ♥


Idag på fm var vi bjudna på lite kalasfirande hemma hos Lykke som fyllt 2 år! Det var så gulligt, Lykkes mamma Jennie berättade att när hon hade dukat innan vi kom så hade Lykke bestämt sig för & sagt att Alice skulle sitta på stolen brevid henne när vi åt & fika & så fick det bli!

Senare i eftermiddags har vi flyttat in Alice nya säng i hennes rum & bäddat fint! Jag lovade henne nya "stora" kuddar när hon skulle få sova i sin nya säng så igår var jag på IKEA efter jobbet & köpte madrass & två fluffiga kuddar eftersom den är 90 bred så räcker det inte med den kudden som hon haft i spjälsängen, men täcket får hänga med ett tag till.

Sängen är en gammal utdragsäng, den är så fin! Och det var ett fynd, minst sagt! Kanske det största hittills... det var en kvinna som försökt sälja den en längre tid på Blocket men inte fått något napp, så nu skulle hon slänga den (& en till som får bli bebis är det tänkt) denna konversation överhör jag & som tur var tog jag bladet från munnen & anmälde mig som frivillig att ta hand om sängarna! Så mitt i snö yran för två år sedan så åkte vi & hämta sängarna i grannstaden. Vilken lycka, så fina! Och vi fick dom GRATIS!!! Tusen tack Monica.

M har slipat & målat sängen & ikväll var det dags att inviga den, så spjälsängen bars ut. Buhu. Men vi tänkte som så att när det är dags för bebis att ligga i spjälsängen så kan vi ju inte bara norpa "hennes" säng. Så på det här sättet hinner Alice vänja sig vid sin nya säng & kommer inte känna någon avundsjuka när bebis ligger i sin spjälsäng (hoppas vi....).
Ska fota & slänga in fler bilder på sängen framöver. Nu väntar lite sömn... Trevlig helg!

Alice nya gamla säng

1 kommentar:

  1. Söta små:)
    ja du de där sängarna är ett toppfynd! Håll ögonen & öronen öppna för jag vill ha en ny säng till Jack;)Förstår att det blev ett snabbt samtal till Malin;)
    Vi hade tänkt fiixa här hemma men vi orkar inte. Hela familjen känner sig lite småkrassliga med snor och nack och huvudvärk.
    Hoppas ni mår kalas!
    Kram på er!
    Kramar på er!

    SvaraRadera