Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

onsdag 30 november 2011

Bytt bytt....





Dom här speglarna satt tidigare på väggen inne i vardagsrummet men efter renoveringen i matrummet så fick dom flytta in där! Det känns som om dom kom hem så att säga!

Det är mörkt nu- när jag åker på morgonen strax efter 6 så är det beckmörkt & när jag hämtat Alice på dagis & vi landat hemma vid 17 tiden är det lika mörkt... M började prata med mig idag om alla träd som föll i stormen, en björk föll ganska nära vår tomgräns, har du sett den? frågar han?!!? Eeeh.... i mörkret, svarar jag??? Ja just det!! -sa han som får betydligt mycket mer dagljus än jag eftersom han arbetar kväll! Inte undra på att jag är trööööt!!!!!
Därför är helgerna heliga, jag försöker få så mycket som möjligt gjort i dagsljus här hemma & även komma ut en sväng & ladda batterierna för ännu en arbetsvecka i mörker!

ps. annars äääälskar jag den här tiden på året då man kan tända miljoner ljus & mysa!

2 kommentarer:

  1. Åh vill se får väl ta mig ut till dig i mörkret! Vår hem tele är totaltur funktion och min mob funkar när den vill. Såg att du hade ringt!
    Har en sak till dig som du har betalat för som en anna har gjort:)
    Kramar på er!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint Malin. Söt lilla Bamsen är oxå ;) Kram

    SvaraRadera