Om livet på landet, vår familj & vårt hem. Och kanske lite annat...

tisdag 1 november 2011

Feber & pepparkaksdoft








Strax innan 04 inatt så vakna jag av att Alice hade super torr hosta & grät, vi konstaterade även att hon hade feber. Stackars liten. Så idag har vi häckat hemma, jag har inte varit pigg heller. Vet inte om det berodde på natt stöket eller om jag oxå fått en släng av nåt eller om det är magen som gör sig påmind...trött...hmm...



Nu har vi piggat på oss efter en dag i stillhet & lite mat så har vi bakat pepparkaksmuffins! Dom blev så smaskiga, jag hade lite lingonsylt i smeten, jag inbillar mig att dom blir saftigare så.

Alice & jag tände massa ljus, kokade kaffe till mamman (Alice drack mjölk) & sedan njöt vi av nybakat. Doften som spred sig i huset är ljuvlig!


ps. nu hoppas vi på en snabb återhämtning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar